НИЙТИЙН ӨРГӨДӨЛ, ГОМДЛЫН СИСТЕМД ТАВТАЙ МОРИЛНО УУ
Нийгмийн даатгалын ерөнхий хуулийн 19.1.2-д "Иргэний хуулийн 343, 359 дүгээр зүйлд заасан ажил гүйцэтгэх, хөлсөөр ажиллах гэрээ болон тэдгээртэй адилтгах гэрээгээр тохирсон цалин хөлс"-өөс НДШ суутган тооцох заалт нь иргэд иргэд, иргэд ААН хоорондын нэг удаагийн ажлын хөлснөөс авч байгаа нь зөвхөн НДС-ын орлогыг бүрдүүлэх санаа зорилготой. Зүйл нь Хөдөлмөрийн хуулийн дагуу байгуулсан, байнгын ажлын байр буюу цалинтай холбоотой орлогоос НДШ авах ёстой бөгөөд давхардуулан авах хууль бус агуулгатай байна. Дэлхийн улс орнуудад ийм зохицуулалтаар явдаг бөгөөд зөвхөн МУ-д иргэдийг хохироох хууль үйлчилж байна. Иймд хуулийн дээрх заалтыг хүчингүй болгох шаардлагатай байна.
Ашигт малтмалын тусгай зөвшөөрлийг олгохдоо тухайн нутаг дэвсгэрт амьдарч буй багийн иргэдийн 90 буюу түүнээс дээш хувийн саналаар дэмжигдээгүй тохиолдолд ашигт малтмал хайх, ашиглах тусгай зөвшөөрлийг олгохгүй байх талаар зохицуулалт оруулах.
Хүүхдүүд амьдралын боломж, бусад нөхцлөөс хамаарч хүссэн дугуйлан, секцэд хамрагдах боломжгүй байна. Үүнээс хамаарч хүүхдийн төлөвшил, хөгжилд сөргөөр нөлөөлж бие бялдар, эрүүл мэнд, оюун санааны хямралд орж байна. Цаашилбал хорт зуршилд өртөж, гэмт хэргийн золиос, оролцогч ч болох нь нэмэгдсээр байна.
ӨНӨӨ ҮЕД ЗАЛУУ ГЭР БОЛ ХИЙГЭЭД МОНГОЛЫН ЖИРИЙН АЙЛ ӨРХҮҮД УРЬДЧИЛГААГҮЙН УЛМААС БАЙРАНД ОРЖ ЧАДАХГҮЙ УЛААНБААТАР ХОТЫН ЯНДАНГИЙН ТОО ЦӨӨРӨХГҮЙ БАЙНА . ИЙМЭЭС УТААНААС АНГИЖРАХЫН ТУЛД БАЙРНЫ УРЬДЧИЛГААГ ТЭГЛЭСНЭЭР УЛСЫН МЯНГА МЯНГАН ХӨДӨЛМӨР ЭРХЛЭЖ БАЙГАА ЗАЛУУЧУУД БАЙР АВАХ БОЛОМЖТОЙ БОЛНО .
Иргэдээс төрийн байгууллага албан тушаалтанд гаргасан өргөдөл гомдлыг шийдвэрлэх тухай хуулийн 5 дугаар зүйлийн 2-т 1.Монгол Улсын иргэн дангаар буюу хамтарч төрийн байгууллага, албан тушаалтанд өргөдөл, гомдол гаргах эрхтэй. гэж тус тус заасныг баримтлан Босоо хөх Монгол” НҮТББ-ын зүгээс дараах хүсэлтийг гаргаж байна. Монгол Улс 1989 оны 11 дүгээр сарын 20-ны өдөр соёрхон баталж 1990.09.02-ний өдрөөс дагаж мөрдсөн “Хүүхдийн эрхийн Олон улсын гэрээ конвенц түүний нэмэлт өөрчлөлтүүдэд цаг тухай бүр нь нэгдэн орж дагаж мөрдөж байгаа орон билээ. Гэтэл өнөөдөр Монгол Улсад хүүхдийн эсрэг хүчирхийллийн гэмт хэрэг үндэсний аюулгүй байдлын хэмжээнд хүртлээ ноцтой байдалд хүрээд байна
Нийслэл хотод тулгамдаж буй асуудал болох орон сууцнуудын нэг давхруудад үйл ажиллагаа явуулж байгаа зөвшөөрөлтэй зөвшөөрөлгүй өргөтгөлүүдийг нурааж нийтийн эзэмшлийн гудамж талбайгаа мөн явган хүний замаа чөлөөлж авах шаардлагатай байна. Цөөн хүний эрх ашгийн төлөө маш олон иргэний эрүүл аюулгүй амьдрах эрх зөрчигдсөөр олон жил боллоо.
Замын түгжрэл жил ирэх тусам нэмэгдэж байгааг багасгахын тулд төрийн дийлэнх байгууллагууд тэр дундаа яам, агентлаг, их сургууль болон захиргааны байгуулагуудыг хотоос гаргах.
Банк болон банк бусууд иргэдийг эдийн засгийн мөлжлөгт оруулж байгааг хуулийн дагуу засах бүх төрлийн зээлийн хүүгийн дээд хэмжээг жилийн хүүг 1 оронтой тоонд оруулах
Эрдэнэс таван толгойн нас барсан иргэдийн хувьцааг өвлүүлэн ногдол ашгийг тараах, ахмад настан хөгжлийн бэрхшээлтэй иргэд, оюутануудаас хураасан 1072 хувьцааг буцаан олгож түүнд ногдох ашгийг тараах
УИХ, ЗГ-т ажиллаж байгаа олонхи гишүүдийн хөрөнгө орлого сонгогдмогц эрс нэмэгдсэн, хамаарал бүхий этгээдээрээ дамжуулсан гэмт хэргийн шинжтэй асуудалд нэр холбогдсон тухай мэдээ баримт цахим орчинд хангалттай цацагддаг боловч нийтийн эрх ашигт харшилсан, эрх мэдэл албан тушаалаа урвуулан ашигласан зэрэг хэрэг зөрчлүүддээ тэд ямарч хариуцлага хүлээхгүй байгааг иргэд олон нийт харсаар, бухимдсаар байгаа билээ. Ийм учраас Монгол улсын УИХ-ын тухай хуулийн “УИХ гишүүнийг түдгэлзүүлэх, эргүүлэн татах тухай” 9, 10, 13 дугаар зүйл заалтад сонгогдсон тойргийн сонгосон иргэдийн тодорхой тооны саналаар эргүүлэн татах нэмэлт өөрчлөлт оруулах нь зүйтэй юм. Энэ талаар иргэд саналаа өргөнөөр өгч, хуульч, эрхзүйчид онцгойлон анхаарч зохих хувь нэмэрээ оруулахыг уриалж байна.
Дотоодын банкны гүйлгээг Монголд үнэгүй хуульчлах нь хэд хэдэн нэмэлт талтай. Энэ нь нэгдүгээрт, нийгэм, эдийн засгийн янз бүрийн түвшний хүмүүст гүйлгээний шимтгэлгүйгээр банкны чухал тусламжийг олж авах боломжтой саад бэрхшээлийг арилгах замаар санхүүгийн хүртээмжийг дэмжинэ. Энэ нь олон хүнийг албан ёсны санхүүгийн системд оруулж, эдийн засгийн өсөлт, тогтвортой байдлыг дэмжинэ. Хоёрдугаарт, ашиглахгүй байхын тулд шимтгэлийг нь хассанаар улс доторх санхүүгийн үйл ажиллагааг удирдах, бизнес эрхлэгчдэд өдөр тутмын үйл ажиллагаа явуулах, гүйлгээг хялбар болгох боломжтой.
Монгол банкинд зээлийн ангилал буурсан иргэд 6 жилээр санхүүгийн хувьд яллуулж буй нь хэт урт хугацаагаар хүний эрхэнд халдсан ноцтой үйлдэл юм. Үүний уршигаар аж амьдрал улам доройтож дахин сэхэл авхад хүнд байна.