
Өндөр настаны тэтгэврийн зээл олгох журмыг Монгол банкны мөнгөний бодлогын хороо шинэчилсэн нь Өндөр настанд ашиггүй байгаа тул зээл олгох журмыг өөрчилж Өндөр настанд ээлтэй болгох


Эпилеспигээр оношлогдож 50 - 70%-иар групп тогтоолгосон хүнийг 1 жилээр бус хамгийн багадаа 3 жил түүнээс дээш жилээр сунгаж өгдөг баймаар байна


Татварын алба Х болон алдагдалтай стартап, бичил, жижиг компаниудыг татварын төрөл тус бүрээр торгуулийн хариуцлага хүлээлгэхээр хуулиар сүрдүүлж байна. Энэ нь авилга өгөх нөхцөлд татвар төлөгчийг хүргэж байна. Татварын байцаагч торгохгүй бол прокурор хууль хэрэгжүүлээгүй гэдэг үндэслэлээр байцаагч нарт хариуцлага хүлээлгэдэг гэнэ. ААНОАТын Х тайлн өгсөн байхад суутгагчийн үүрэг үүсээгүйг мэдсээр байж суутганы тайлан 4 улирал дараалан өгөөгүй үндэслэлээр 6 сая төгрөгөөр торгох Зөрчлийн хуулийн заалтыг эсэргүүцэж байна. Зөрчлийн хуулийн заалт нь ТМЗ болон татварын тайлан гаргадаг ААН иргэний үйлчилгээний хөлсийн ханш болж ирлээ. Дээрх нөхцөл байдал нь нийгэмд ТАТВАРЫН ДАРАМТЫГ БИЙ болгосоор ирлээ.


Монгол Улсын Их Хурлын тухай хуулийн 39 дүгээр зүйлийн 39.4 дэх хэсэгт нэмэлт өөрчлөлт оруулах ажлын хэсэг байгуулах тухай


Ажил эрхлэгч иргэн шууд татвар болох орлогын албан татвар 10% Нэмүү өртгийн албан татвар 10% төлж түүнээс гадна ЭМДШимтгэл 2%, НДШ 24%-ийг ажилтан болон ажил олгогч хавсран төлснөөр иргэний шууд татвар болон шимтгэл болох нийт 46% болж байна. Иймд иргэн сарын цалингаас татвар, шимтгэл суутгуулсны дараах бодит орлогоороо байр худалдан авч цааш зарахад үл хөдлөх хөрөнгө худалдан борлуулсны татварыг 2%-иар ногдуулж байгаа нь тэгш, шударга байх зарчмыг зөрчиж байх тул тус татварыг 0% хүртэл бууруулах шаардлага үүсэж байна.


Монгол Улсын нийслэл Улаанбаатар хотын даргыг ард иргэдийн шууд сонголтоор сонгодог болгох хуулийн шинэчлэлийн төслийг Монгол Улсын үндсэн хуулийн 58, 62-р заалтууд, Сонгуулийн тухай хууль, Нийслэлийн эрх зүйн байдлын тухай хуулиудын заалтуудад шинэчлэн оруулах хуулийн төслийг УИХ-р батлуулах шаардлагтай байна. Улаанбаатар хотын даргыг сонгуулиар сонгодог болсноор ардчилал ба иргэдийн оролцоо нэмэгдэх, ил тод байдал хариуцлага сайжрах, хотын хөгжлийн бодлого тогтвортой болох төр засгаас хараат бус байх зэрэг олон давуу тал үүсэх тул хотын иргэд бид өөрсдийн амьдралд шууд нөлөөлөх энэхүү чухал албан тушаалыг өөрийн сонголтоор сонгох эрхээ олж авах шаардлагтай байна.


Нийслэлчүүд хэнээр манлайлуулахаа өөрсдөө сонгох эрхтэй.


Бид нийслэлийн Засаг даргыг (Хотын дарга) нийслэлийн иргэдийн шууд сонгуулиар сонгодог байх эрхзүйн орчинг бүрдүүлэхийг Монгол Улсын Их Хурлаас шаардаж байна. Одоогийн томилгооны тогтолцоо нь хэт төвлөрсөн, иргэдийн оролцоо сул, удирдлагын тогтвортой байдал алдагдах нөхцөлтэй. Иргэдийн санал, оролцоонд тулгуурласан удирдлагын тогтолцоо нь илүү ил тод, хариуцлагатай, ардчилсан хөгжлийн үндэс суурь болно. Иргэдээ төлөөлөх даргыг өөрсдөө сонгоё! Хотын даргыг ард түмэн сонгодог болгоё!


НӨАТ 10% төлчихөөд эргээд 2% буцаан олготтой сугалаа явуулдаг нь ямарч хэрэггүй аж ахуй нэгжид дарамттай байна.


Энэхүү өргөдлийг хүүхдийн эрхийг хамгаалах, тэдэнд хэрцгий, хүнлэг бус хандах явдлыг таслан зогсоох зорилгоор гаргаж байна. Сүүлийн жилүүдэд хүүхдийн эсрэг хүчирхийлэл, үл хайхрах байдал, зүй бус харилцаа нэмэгдэж, нийгэмд ноцтой үр дагавар дагуулж буйг бид анхаарах шаардлагатай. Иймд хүүхдэд халдаж буй гэмт хэргийн эсрэг хуулийн зохицуулалтыг чангатгах, хариуцлагын механизмыг сайжруулах хэрэгтэй байна.


Тамхины эсрэг хуульд нийтийн эзэмшлийн талбайд тамхи татахыг хориглох тухай байдаг бөгөөд гэрийнхээ тагтанд бусдын цонхны гадна гарч тамхи татаж буслыг хордуулж байгаа явдал нь хувийн өмч нэрийн дор дам тамхидалтыг нэмэгдүүлж байна


Нэмэгдсэн өртгийн албан татварыг борлуулалтын орлогоос үл хамааран адил тэгш 5 хувь болгох
